wild
Marketing Tips
3 Ιανουαρίου, 2025

Ο υπέρτατος οδηγός για Web Design

web design ultimate guide

Τι είναι το Web Design και γιατί είναι σημαντικό;

Αν έχετε ποτέ αναρωτηθεί τι είναι αυτό που δίνει σε μια ιστοσελίδα χαρακτήρα, στυλ και ζωντάνια, τότε η απάντηση που ψάχνετε βρίσκεται στο Web Design. Με απώτερο στόχο την προσέγγιση ατόμων στο website μιας εταιρείας και την δημιουργία leads και conversions, κάθε ιστότοπος πρέπει να διαθέτει ένα πλήρως λειτουργικό και καλά σχεδιασμένο website, το οποίο θα επιτρέπει στους χρήστες να αλληλεπιδρούν και να πλοηγούνται με ευκολία και ευχαρίστηση, όντας παράλληλα φιλικό προς το SEO.

Γιατί να προτιμήσει κάποιος το Web design;

Η Πρώτη εντύπωση

Το Web Design είναι η καρδιά της εμφάνισης, της λειτουργικότητας και της εμπειρίας του χρήστη σε έναν ιστότοπο, και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο για πολλούς λόγους. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι είναι η πρώτη εντύπωση που δημιουργείται όταν κάποιος επισκέπτεται το «σπίτι» μιας επιχείρησης, δηλαδή την ιστοσελίδα της. Όπως ακριβώς ένα καλοσχεδιασμένο κατάστημα ή σπίτι αφήνει θετική αίσθηση, έτσι και ένας ιστότοπος πρέπει να είναι καλαίσθητος, οργανωμένος και φιλικός στην πλοήγηση, ώστε να καλωσορίζει τους επισκέπτες και να τους εμπνέει εμπιστοσύνη.

Εμπειρία χρήστη (UX)

Πέραν όμως από την πρώτη εντύπωση που δίνει στον χρήστη, μια καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα συμβάλλει στην βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών, βοηθώντας τους να βρουν εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνουν, να περιηγηθούν σε διάφορες σελίδες, να αλληλεπιδράσουν με διάφορα στοιχεία και κυρίως να  ολοκληρώσουν ενέργειες, όπως οι αγορές ή η συμπλήρωση φορμών επικοινωνίας.

Ενίσχυση αξιοπιστίας

Ένας καλαίσθητος, σύγχρονος και επαγγελματικός σχεδιασμός δημιουργεί πάντοτε την αίσθηση ότι η επιχείρηση αποπνέει αξιοπιστία, εμπιστοσύνη και επαγγελματισμό απέναντι στους πελάτες- χρήστες της. Το γεγονός αυτό είναι πλήρως ευεργετικό για την επιχείρηση, καθώς η αξιοπιστία της ενισχύεται από την πρώτη κιόλας επαφή με τον χρήστη, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες για τον (ας μη γελιόμαστε) τελικό της σκοπό – τη δημιουργία conversions.


Αύξηση ποσοστού μετατροπών

Το γεγονός αυτό μας οδηγεί στον αμέσως επόμενο λόγο του γιατί να εστιάσει κανείς στο web design και αυτός είναι το ότι ένα καλά σχεδιασμένο website έχει υψηλότερα ποσοστά μετατροπών.

user experience and interface design

UI & UX friendly website

Όσο πιο εύκολο είναι να πλοηγηθούν οι χρήστες σε ένα site, τόσο πιο πιθανό είναι να ολοκληρώσουν με επιτυχία την πορεία τους στο marketing funnel, και να οδηγηθούν στην εκπλήρωση ενός conversion, δηλαδή μιας ενέργειας. To γεγονός αυτό με τη σειρά του βοηθά την εκάστοτε επιχείρηση να αυξήσει τα κέρδη της.

Το SEO Optimised Web Design αυξάνει τα οργανικά αποτελέσματα


Ας μην ξεχνιόμαστε, ένα καλό SEO score είναι κάτι που θέλει κάθε επιχείρηση, πόσο μάλλον την πρώτη θέση στις κατατάξεις των SERPs. Το καλό web design συνδέεται σε άρρηκτα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός ιστοτόπου, τα οποία με τη σειρά τους επηρεάζουν την κατάταξή του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Τέτοια τεχνικά χαρακτηριστικά είναι συνήθως η γρήγορη φόρτωση κάθε σελίδας, η καθαρή δομή και η ευκολία στην διαδικασία πλοήγησης.

SEO basics

Θετικό feedback

Σύμφωνα με έρευνες, το 44% των χρηστών θα αναφέρει μια κακή εμπειρία πλοήγησης σε έναν ιστότοπο σε γνωστούς του και θα τους προειδοποιήσει να τον αποφύγουν. Παράλληλα, το 79% δεν σκοπεύει να επισκεφθεί ποτέ ξανά έναν τέτοιο ιστότοπο στο μέλλον. Επιπλέον, το 80% των ανθρώπων ελέγχει τις κριτικές μιας επιχείρησης πριν προχωρήσει σε αγορά γεγονός που σημαίνει πως μια αρνητική κριτική και κατ’ επέκταση φήμη μπορεί να κοστίσει έως και το 70% των δυνητικών πελατών μιας επιχείρησης, προκαλώντας συχνά ανεπανόρθωτες βλάβες. Αντίθετα, όταν το SEO και το Web Design λειτουργούν και συνδυάζονται αρμονικά, δημιουργούν μια θετική εντύπωση για την εκάστοτε ιστοσελίδα και κατ’ επέκταση για το ίδιο το brand. Το γεγονός αυτό όχι μόνο συμβάλλει στην ενίσχυση της συνολικής εμπειρίας των χρηστών, αλλά, επιπλέον, τους παρακινεί να αφήσουν θετικές κριτικές. Ακόμη, είναι αξιομνημόνευτο το ότι οι θετικές αξιολογήσεις αυξάνουν την εμπιστοσύνη των δυνητικών πελατών, μια από τις πιο σημαντικές αξίες στον χώρο του Marketing.  

Οι βασικές αρχές ενός καλού Web Design

the ultimate cms guide for all businesses Ο Απόλυτος Οδηγός για την Επιλογή CMS

Μέσω του CMS οι χρήστες μπορούν να δημιουργούν, να διαχειρίζονται, να επεξεργάζονται και να δημοσιεύ…

Η διαδικασία υλοποίησης ενός καλού και αποδοτικού Web Design είναι σημαντικό να πατάει πάνω σε ορισμένα βασικά θεμέλια και αρχές, ώστε να διασφαλιστούν επιτυχή αποτελέσματα, καθώς και ένα λειτουργικό και φιλικό προς τον χρήστη website.

Απλότητα και η σαφήνεια

Η απλότητα και η σαφήνεια στον σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας είναι απαραίτητα χαρακτηριστικά, καθώς είναι σημαντικό η ιστοσελίδα να μην είναι ‘φορτωμένη’ με πολλά, και συχνά περιττά, στοιχεία και πληροφορίες. Άλλωστε, ένα καθαρό και οργανωμένο design βοηθά τον χρήστη να πλοηγηθεί με άνεση στην ιστοσελίδα και να εξυπηρετήσει εύκολα τον σκοπό του.

Συνοχή με την Ταυτότητα του Brand

Όπως προαναφέρθηκε, το website της επιχείρησης αποτελεί την ταυτότητά της, το μέρος όπου ο χρήστης μπορεί να μάθει από πληροφορίες αναφορικά με την ίδια έως και να πραγματοποιήσει conversions. Για το λόγο αυτό, είναι άκρως απαραίτητο και κομβικής σημασίας το web design να έχει πλήρη συνοχή με την ταυτότητα της εταιρείας, χρησιμοποιώντας την κατάλληλη χρωματική παλέτα και τις σωστές γραμματοσειρές και λογότυπα, ώστε να δημιουργήσει μια αναγνωρίσιμη παρουσία και να διατηρήσει το brand identity συμπαγές.

«Ο σχεδιασμός δεν είναι μόνο αυτό που φαίνεται και νιώθεις. Σχεδιασμός είναι το πώς λειτουργεί.» – Steve Jobs

5 θεμελιώδεις μέθοδοι βελτίωσης της ταχύτητας της ιστοσελίδας

Θέλω να βελτιώσω το PageSpeed

Προσαρμογή στις Συσκευές (Responsive Design)
Μια ακόμα βασική αρχή που οφείλει να ακολουθήσει ένας web designer είναι η προσαρμογή του ιστοτόπου που σχεδιάζει για όλες τις συσκευές και κυρίως τις κινητές. Με άλλα λόγια, ολόκληρη η ιστοσελίδα θα πρέπει να προσαρμόζεται ομαλά σε όλα τα διαφορετικά μεγέθη οθονών και συσκευών (κινητά, tablets, υπολογιστές), εξασφαλίζοντας ότι ο χρήστης θα έχει την καλύτερη εμπειρία πλοήγησης ανεξαρτήτως συσκευής.

Ταχύτητα Φόρτωσης
Ας μην ξεχνάμε τη σημασία των χρόνων φόρτωσης μιας ιστοσελίδας. Ένα καλό web design πρέπει να διασφαλίζει ότι η ιστοσελίδα και όλα τα επιμέρους στοιχεία της φορτώνουν γρήγορα (έως 2.5 δευτερόλεπτα), βελτιώνοντας την εμπειρία του χρήστη και κρατώντας σε χαμηλά ποσοστά το bounce rate.

Αποτελεσματικό web design

Το αποτελεσματικό web design συνδυάζει άψογα την αισθητική με την βέλτιστη απόδοση. Για να είναι το design αποτελεσματικό, πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των χρηστών και να εξυπηρετεί τους στόχους του brand. Ας δούμε παρακάτω τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά ενός αποτελεσματικού web design.

  • Σαφήνεια στο Περιεχόμενο: Το περιεχόμενο όλων των σελίδων πρέπει να είναι κατανοητό και καλά οργανωμένο. Οι χρήστες θα πρέπει να μπορούν να καταλάβουν άμεσα τι προσφέρει η ιστοσελίδα, ποια είναι τα επόμενα βήματα και πως μπορούν να πραγματοποιήσουν αβίαστα τον σκοπό για τον οποίο την επισκέφθηκαν εξαρχής, όπως μια αγορά.
  • Εστίαση στο Χρήστη: Είναι άκρως απαραίτητο η εμπειρία του χρήστη να τοποθετείται στο επίκεντρο του σχεδιασμού. Η πλοήγηση, η διάταξη και η αλληλεπίδραση με την ιστοσελίδα πρέπει να είναι απλή και χωρίς περιττές δυσκολίες ή εμπόδια.
  • Καλή Οπτική Παρουσία: Ο σχεδιασμός του ιστοτόπου πρέπει να είναι οπτικά ελκυστικός και να καθοδηγεί τον χρήστη μέσω ορθής χρήσης χρωμάτων, γραμματοσειρών και εικόνων.
  • Διασύνδεση με Κοινωνικά Δίκτυα: Είναι επίσης απαραίτητη η ενσωμάτωση κουμπιών με τους συνδέσμους των κοινωνικών δικτύων, καθώς και άλλων τυχόν δυνατοτήτων που εξυπηρετούν και διευκολύνουν την αλληλεπίδραση με τον χρήστη και την κοινότητα.

Βελτιστοποίηση για SEO

Όπως προαναφέρθηκε, κατά το σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας, η SEO βελτιστοποίηση είναι κρίσιμη και ζωτική για την επιτυχία της. Μερικές βασικές στρατηγικές για την επίτευξη αυτού του σκοπού περιλαμβάνουν κυρίως τα παρακάτω βήματα

  • Στρατηγική με τη Χρήση των Κατάλληλων Keywords: Χρήση κατάλληλων λέξεων-κλειδιών στο περιεχόμενο, τους τίτλους και τις meta περιγραφές για την αύξηση της ορατότητας στις μηχανές αναζήτησης.
  • Ταχύτητα Φόρτωσης: Όπως προαναφέρθηκε, η ταχύτητα φόρτωσης είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Για να έχουμε τη βέλτιστη SEO απόδοση, είναι σημαντικό ο χρόνος φόρτωσης της σελίδας να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα.
  • Responsive Design: Όπως είναι αποδεδειγμένο, οι ιστοσελίδες που είναι φιλικές και στις υπόλοιπες συσκευές (κινητά και tablets) συνήθως κατατάσσονται καλύτερα στις μηχανές αναζήτησης. Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό οι σχεδιαστές να βεβαιώνονται ότι το site ανταποκρίνεται σωστά σε όλα τα είδη.
  • Ποιότητα Περιεχομένου: Η παραγωγή ποιοτικού και χρήσιμου περιεχομένου που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των χρηστών μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Creating Web Template Website Design

Website design and development

Επίλεξε το πακέτο που σου ταιριάζει

Κατασκευή ιστοσελίδας για την επιχείρησή σου
Κατασκευή eshop για την επιχείρησή σου
  • Κατασκευή ιστοσελίδας WordPress
  • Κατασκευή Custom ιστοσελίδας WordPress
  • Κατασκευή Premium ιστοσελίδας WordPress βάσει Business & Marketing Plan
  • Κατασκευή eshop με έτοιμο template
  • Κατασκευή eshop με Custom Design
Κατασκευή ιστοσελίδας
Κατασκευή eshop

«Το Responsive Web Design παίζει πάντα σημαντικό ρόλο όταν πρόκειται να προωθήσετε τον ιστότοπό σας.» — Josh Wilson

Business web design guide

Web Design Fundamentals

Κανόνες στο web design 

Το web design για να είναι πλήρως αποτελεσματικό οφείλει να βασίζεται πάνω σε κάποιους κανόνες, όπως άλλωστε και πολλοί άλλοι τομείς στον χώρο του μάρκετινγκ. Πατώντας πάνω στους παρακάτω κανόνες, κατά τη διαδικασία σχεδιασμού, ο web designer μπορεί να είναι σίγουρος ότι το αποτέλεσμα που θα προκύψει θα έχει ως βασική σταθερά την επιτυχία της ιστοσελίδας, αλλά και της επιχείρησης.

Οπτική Ιεραρχία

Η οπτική ιεραρχία είναι η οργανωτική δομή του περιεχομένου στη σελίδα, η οποία βοηθά τους χρήστες να κατανοήσουν τι είναι πιο σημαντικό.Τι ακριβώς σημαίνει αυτο όμως; Ας δούμε παρακάτω:

  • Σωστά Μεγέθη και Σχέσεις Στοιχείων: Τα πιο σημαντικά στοιχεία πρέπει να είναι μεγαλύτερα ή πιο έντονα, ενώ τα λιγότερο σημαντικά μπορούν να είναι μικρότερα ή πιο διακριτικά.
  • Χρωματική Αντίθεση: Με τη χρήση χρωματικών αντιθέσεων κατά μήκος των σελίδων, τονίζονται τα πιο σημαντικά στοιχεία της σελίδας, όπως διάφορα CTA κουμπιά.
  • Τοποθέτηση Στοιχείων: Τοποθετώντας τα πιο σημαντικά στοιχεία στην κορυφή ή το κέντρο της σελίδας, ο χρήστης καθοδηγείται στα σωστά σημεία, γεγονός που διευκολύνει τη διάδραση με το περιεχόμενό της.

Brand Consistency

Η συνοχή στην ταυτότητα του brand είναι κρίσιμη για την εξασφάλιση της αναγνωρισιμότητας και της εμπιστοσύνης των χρηστών. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι σημαντικό να συναντάται πλήρης συνοχή στα παρακάτω:

  • Χρώματα, Λογότυπα και Στυλ: Είναι απαραίτητο να γίνεται χρήση των ίδιων χρωμάτων, λογότυπων και γραμματοσειρών σε όλη την ιστοσελίδα, ώστε να παρέχεται μια συνεπή εμπειρία στον χρήστη, χωρίς αντιφάσεις.
  • Τόνος και Μηνύματα: Ο τόνος της φωνής του brand πρέπει να είναι συνεπής σε όλο το κειμενικό περιεχόμενο, καθώς και σε όλες τις γενικότερες επικοινωνίες.

Ελκυστικό Design

Όπως αναφέρθηκε και νωρίτερα, ένα ελκυστικό web design είναι κρίσιμο για την προσέλκυση νέων χρηστών και την αύξηση του engagement και της διάδρασης μαζί τους. Η αισθητική προσέγγιση είναι απαραίτητη σε αυτό το σημείο, με βασικότερο το ότι σχεδιασμός πρέπει να είναι σύγχρονος, ελκυστικός και να παρέχει μια άνετη εμπειρία πλοήγησης στους χρήστες. Επιπλέον, η χρήση των κατάλληλων εικόνων και γραφικών είναι άκρως σημαντική, καθώς τα σωστά γραφικά, εικόνες και εικονίδια μπορούν να ενισχύσουν σε μεγάλο βαθμό τη συνολική εμφάνιση της ιστοσελίδας.

User-Friendly Website 

Η εμπειρία χρήστη (UX) είναι η κεντρική συνιστώσα μιας φιλικής προς τον χρήστη ιστοσελίδας. Με άλλα λόγια, αν το UX μιας ιστοσελίδας δεν είναι βέλτιστο, σημαίνει ότι η ιστοσελίδα δεν είναι φιλική προς τον χρήστη και επομένως αποτρέπει την ομαλή πλοήγηση και διάδραση.  Για την επίτευξη μιας ιστοσελίδας που είναι φιλική προς τον χρήστη, πρέπει να πληρούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Εύκολη Πλοήγηση: Οι χρήστες πρέπει να μπορούν να πλοηγηθούν εύκολα σε κάθε σελίδα του ιστοτόπου.
  • Responsiveness: Η ιστοσελίδα πρέπει να φορτώνει και να αντιδρά γρήγορα σε κάθε ενέργεια που πραγματοποιεί ο χρήστης, χωρίς καθυστερήσεις.
  • Ευχρηστία: Είναι σημαντικό ολόκληρο το περιεχόμενο της ιστοσελίδας να είναι πλήρως κατανοητό και εύκολο στη χρήση, ακόμη και από χρήστες που πιθανόν να μην διαθέτουν τεχνικές γνώσεις.
how to create a User-Friendly Website

UI UX brainstorming

Οι τάσεις στο Web Design για το 2025

Οι τάσεις στο web design εξελίσσονται διαρκώς, με το 2025 να φέρνει νέες προσεγγίσεις που ενσωματώνουν την τεχνολογία και την αισθητική για μια ακόμα πιο βελτιωμένη εμπειρία χρήστη. Παρακάτω εξετάζουμε μερικές από αυτές τις τάσεις, καθώς και το πώς διάφορες κορυφαίες εταιρείες τις εφαρμόζουν.

Βιώσιμος Σχεδιασμός Ιστοσελίδων (Sustainable Web Design)

Η βιωσιμότητα γίνεται κεντρικό θέμα στον σχεδιασμό ιστοσελίδων, με στόχο τη μείωση του ψηφιακού αποτυπώματος (digital footprint). Κάτι τέτοιο επιτυγχάνεται μέσω βελτιστοποίησης του κώδικα, επιλογής οικολογικών υπηρεσιών φιλοξενίας και δημιουργίας ενεργειακά αποδοτικών ιστοσελίδων. Η προσέγγιση αυτή δεν συμβάλλει μόνο στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά παράλληλα βελτιώνει και την απόδοση των ιστοσελίδων, προσφέροντας μια ταχύτερη και πιο αποτελεσματική εμπειρία χρήστη. 

Σκοτεινή Λειτουργία (Dark Mode) – Apple Music

Η σκοτεινή λειτουργία έχει γίνει αρκετά δημοφιλής, προσφέροντας αισθητική κομψότητα και μειωμένη καταπόνηση των ματιών σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Η Apple Music, μάλιστα, υιοθέτησε αυτή την τάση, παρέχοντας στους χρήστες μια εναλλακτική εμφάνιση που ενισχύει την εμπειρία ακρόασης, ιδιαίτερα σε σκοτεινά περιβάλλοντα. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η σκοτεινή λειτουργία συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας σε συσκευές με οθόνες OLED.

modern design for landing page

Dark mood landing page example

Φωνητική Αναζήτηση (Voice Search) – Google

Η φωνητική αναζήτηση αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το διαδίκτυο. Η Google, με την ενσωμάτωση του Google Assistant, επιτρέπει στους χρήστες να πραγματοποιούν αναζητήσεις και να λαμβάνουν πληροφορίες μέσω φωνητικών εντολών, καθιστώντας έτσι την πλοήγηση πιο φυσική και άμεση. Αυτή η τεχνολογία απαιτεί από τους σχεδιαστές να προσαρμόσουν το περιεχόμενο και τη δομή των ιστοσελίδων με τέτοιο τρόπο που να υποστηρίζει αποτελεσματικά τις φωνητικές αναζητήσεις.

3D Γραφικά

Η χρήση 3D γραφικών προσδίδει βάθος και διαδραστικότητα στις ιστοσελίδες, δημιουργώντας πιο ελκυστικές εμπειρίες για τους χρήστες. Τα 3D στοιχεία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παρουσίαση προϊόντων, την αφήγηση ιστοριών ή την ενίσχυση της αισθητικής της ιστοσελίδας, παρέχοντας μια πιο ‘καθηλωτική’ εμπειρία πλοήγησης

Χρήση AI στο Content Marketing: Μπορεί να βλάψει το SEO;

Ζώντας μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, δεν περνάει απαρατήρητη η επίδραση της Τεχνητής…

Σχεδιασμός Ιστοσελίδων με ΑΙ 

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) είναι παντού πλέον, επομένως ασκεί επιρροή και στον σχεδιασμό ιστοσελίδων, επιτρέποντας την εξατομίκευση του περιεχομένου και της διάταξης με βάση τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των χρηστών. Αυτό οδηγεί σε πιο σχετικές και ελκυστικές για αυτούς εμπειρίες, καθώς οι ιστοσελίδες προσαρμόζονται δυναμικά στις ανάγκες κάθε επισκέπτη. Το AI μπορεί επίσης να βελτιστοποιήσει την απόδοση και την προσβασιμότητα των ιστοσελίδων, καθιστώντας τις πιο φιλικές προς τον χρήστη. 

Animation – Immersive Web Design – 3D Nike By You

Τα κινούμενα σχέδια και ο καθηλωτικός σχεδιασμός ενισχύουν την αλληλεπίδραση και την εμπλοκή των χρηστών. Η πλατφόρμα “Nike By You” επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν προσαρμοσμένα παπούτσια σε ένα διαδραστικό 3D περιβάλλον, προσφέροντας μια μοναδική και προσωποποιημένη εμπειρία αγορών. Το γεγονός αυτό αυξάνει σημαντικά το customer satisfaction και ενισχύει τη σύνδεσή τους με το ίδιο το brand.

Next Level Minimalism – Dropbox

Ο μινιμαλιστικός σχεδιασμός εξελίσσεται διαρκώς, εστιάζοντας αρκετά στην απλότητα και τη λειτουργικότητα. Το Dropbox ανανέωσε την ιστοσελίδα του προσθέτοντας καθαρές γραμμές, απλοϊκή τυπογραφία και περιορίζοντας τη χρήση χρωμάτων, γεγονός που διευκολύνει την πλοήγηση και την κατανόηση της γκάμας υπηρεσιών του. Αυτός ο σχεδιασμός μειώνει την πολυπλοκότητα και επιτρέπει στους χρήστες να επικεντρωθούν στο περιεχόμενο και τις βασικές λειτουργίες του ιστοτόπου.

Τυπογραφία  – Readymag

Η τυπογραφία αποκτά μεγαλύτερη σημασία στον σχεδιασμό ιστοσελίδων, λειτουργώντας ως κύριο στοιχείο της αισθητικής και της επικοινωνίας. Το Readymag χρησιμοποιεί ευφάνταστη και ποικιλόμορφη τυπογραφία έχοντας ως στόχο να δημιουργήσει μοναδικές και ελκυστικές σελίδες για τους χρήστες, αποδεικνύοντας πώς η σωστή χρήση γραμματοσειρών μπορεί να ενισχύσει το μήνυμα και το brand identity.

Η ιστοσελίδα μου χρειάζεται Redesign;

Μπορεί η απόφαση για τον ανασχεδιασμό μιας ιστοσελίδας να φαίνεται περίπλοκη, ωστόσο συχνά υπάρχουν σαφή σημάδια που υποδεικνύουν ότι η ανανέωση είναι αναγκαία.

Οι τεχνολογίες εξελίσσονται συνεχώς, ενώ οι χρήστες απαιτούν πλέον μια εύκολη και απολαυστική εμπειρία πλοήγησης. Αν η ιστοσελίδα σας φαίνεται ξεπερασμένη, έχει χαμηλή απόδοση ή δεν λειτουργεί σωστά σε κινητές συσκευές, τότε είναι η στιγμή να σκεφτείτε το redesign.

laptop indicating design with concept

out-of-the-box thinking concept

Πότε χρειάζεται ανασχεδιασμό ένα site

Ο ανασχεδιασμός μιας ιστοσελίδας είναι απαραίτητος όταν αυτή δεν εξυπηρετεί πλέον τις ανάγκες της επιχείρησής ή των χρηστών. Ενδεικτικές περιπτώσεις που υποδεικνύουν ότι απαιτείται ανανέωση περιλαμβάνουν την εμφάνιση της ιστοσελίδας, η οποία μπορεί να μην αντανακλά τη σύγχρονη αισθητική ή τις τελευταίες τάσεις στο web design. Παράλληλα, η ιστοσελίδα μπορεί να έχει χαμηλή απόδοση σε όρους επισκεψιμότητας ή conversions, επηρεάζοντας έτσι αρνητικά και την επιχειρηματική απόδοση. Ακόμη, μπορεί ο ιστότοπος να μην είναι responsive, δηλαδή να μην προσαρμόζεται σωστά σε κινητά τηλέφωνα ή tablets, με αποτέλεσμα την απώλεια επισκεπτών. Τέλος, μπορεί συχνά η πλοήγηση να είναι περίπλοκη και οι χρήστες να δυσκολεύονται να βρουν τις πληροφορίες ή γενικότερα τις υπηρεσίες που ψάχνουν.

Ξεπερασμένη Εμφάνιση

Μια ιστοσελίδα που μοιάζει αρκετά ξεπερασμένη μπορεί να δημιουργήσει αρνητική εντύπωση για το brand μιας επιχείρησης. Τα παλιά γραφικά, τα μη ελκυστικά χρώματα ή ένα δυσλειτουργικό layout επηρεάζουν αρνητικά το UX. Με άλλα λόγια, η εμφάνιση μιας ιστοσελίδας θα πρέπει να είναι φρέσκια, μοντέρνα και να αντικατοπτρίζει την ταυτότητα της επιχείρησης με σωστό τρόπο. Για παράδειγμα, αν μια ιστοσελίδα μοιάζει να έχει σχεδιαστεί πριν από χρόνια, με βάση παλαιότερα trends, είναι πολύ πιθανό η επιχείρηση να χάσει πολύτιμους πελάτες που θα εγκαταλείψουν τη σελίδα πριν αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό της.

Χαμηλή Απόδοση

Η χαμηλή απόδοση μιας ιστοσελίδας δεν αφορά μόνο στον χρόνο φόρτωσης, αλλά και στην ικανότητα του site να εξυπηρετεί τους στόχους του. Αν το bounce rate είναι υψηλό ή δεν ολοκληρώνονται ενέργειες όπως αγορές ή εγγραφές, τότε το site πιθανόν να μην αποδίδει όπως πρέπει. Ένα redesign μπορεί να περιλαμβάνει τη βελτιστοποίηση της ταχύτητας, την ανανέωση του περιεχομένου και την δημιουργία καλύτερης δομής για την εξυπηρέτηση των αναγκών των επισκεπτών.

responsive design

Responsive layout example

Δεν Είναι Responsive

Σε έναν κόσμο όπου η πλειονότητα του online traffic προέρχεται από κινητές συσκευές, μια μη responsive ιστοσελίδα αποτελεί σοβαρό μειονέκτημα. Αν λοιπόν το website δεν προσαρμόζεται αυτόματα σε διαφορετικά μεγέθη οθόνης, οι χρήστες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πλοήγηση, πράγμα που πιθανότατα θα τους οδηγήσει να εγκαταλείψουν την προσπάθεια. Ένα redesign που ενσωματώνει responsive design διασφαλίζει ότι η ιστοσελίδα θα λειτουργεί άψογα σε κινητά, tablets και desktops.

Δύσκολο να Βρει Αυτό που Αναζητά ο Χρήστης

Μια ιστοσελίδα πρέπει να είναι εύχρηστη και να προσφέρει μια ξεκάθαρη δομή πλοήγησης. Αν οι επισκέπτες χρειάζονται χρόνο για να βρουν πληροφορίες ή να ολοκληρώσουν μια ενέργεια, το site χάνει την αποτελεσματικότητά του. Ενδείξεις όπως ένα ακατάστατο menu, η κακή οργάνωση περιεχομένου ή η έλλειψη εργαλείων αναζήτησης δείχνουν ότι το redesign είναι απαραίτητο. Ο νέος σχεδιασμός θα πρέπει να εστιάζει στην εμπειρία του χρήστη, κάνοντας εύκολη και γρήγορη την πλοήγηση.

Τα Οφέλη ενός Καλά Σχεδιασμένου Site

Ένα καλοσχεδιασμένο site αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχία οποιασδήποτε επιχείρησης στον ψηφιακό κόσμο. Δεν είναι μόνο ένας χώρος προβολής της επιχείρησης, αλλά και το μέσο με το οποίο οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν, ενημερώνονται, αγοράζουν, εγγράφονται ή πραγματοποιούν άλλες ενέργειες. Ένα site που είναι λειτουργικό, αισθητικά ευχάριστο και φιλικό προς τον χρήστη μπορεί να απογειώσει το UX και, κατ’ επέκταση, την απόδοση της επιχείρησης.

Αυξημένος Χρόνος Παραμονής στο Site (Time on Site)

Ο χρόνος που περνά ένας χρήστης σε μια ιστοσελίδα αποτελεί δείκτη της ποιότητας και της ελκυστικότητας του περιεχομένου και του σχεδιασμού της. Ένα καλοσχεδιασμένο site, με ελκυστική αισθητική, καθαρή δομή και διαδραστικά στοιχεία, κρατά το ενδιαφέρον του χρήστη για μεγαλύτερο διάστημα. Όταν το περιεχόμενο είναι ευδιάκριτο και παρουσιάζεται με τρόπο που προσελκύει την προσοχή, όπως μέσω βίντεο, κινούμενων γραφικών ή ευανάγνωστης τυπογραφίας, οι χρήστες παραμένουν περισσότερο στο site. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του engagement και της πιθανότητας να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενο ή να προχωρήσουν σε κάποια ενέργεια.

Μείωση του Bounce Rate

Το bounce rate αντιπροσωπεύει το ποσοστό των χρηστών που εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα χωρίς να αλληλεπιδράσουν με οποιοδήποτε από τα στοιχεία της. Ένας από τους βασικούς στόχους ενός καλού σχεδιασμού είναι η δραστική μείωση αυτού του ποσοστού. Όταν το site είναι responsive και όταν οι πληροφορίες που αναζητά ο χρήστης μπορούν να εντοπιστούν εύκολα, αυξάνονται οι πιθανότητες να μείνει και να εξερευνήσει περισσότερο. Επιπλέον, η γρήγορη φόρτωση των σελίδων, τα ευδιάκριτα μενού και τα καλοσχεδιασμένα call-to-action (CTA) ενισχύουν την εμπειρία του χρήστη, κάνοντάς τον να προτιμήσει ένα τέτοιο site έναντι άλλων.

Αύξηση των Conversions

Η εμπειρία χρήστη που προσφέρει ένα καλοσχεδιασμένο site δεν σταματά μόνο στην ευχάριστη περιήγηση, αλλά προχωρά στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης, όπως η δημιουργία conversions. Οι χρήστες ενθαρρύνονται να προχωρήσουν σε δράση όταν οι διαδικασίες είναι ξεκάθαρες και απλοποιημένες. Φόρμες με λίγα πεδία, εύκολη διαδικασία πληρωμής και σαφή κουμπιά για call-to-action είναι μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά που καθιστούν το ταξίδι του χρήστη πιο ομαλό. Έτσι, αυξάνονται οι πιθανότητες για conversions, που αποτελούν από τους βασικότερους δείκτες απόδοσης για κάθε site.

Βελτίωση SEO (Search Engine Optimization)

Το Search Engine Optimization (SEO), δηλαδή η βελτιστοποίηση τις για μηχανές αναζήτησης είναι άμεσα συνδεδεμένη με το σχεδιασμό ενός site. Μια ιστοσελίδα που φορτώνει γρήγορα, είναι mobile-friendly και προσφέρει ευχάριστη εμπειρία χρήστη έχει καλύτερες πιθανότητες να καταταγεί ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και άλλων μηχανών. Επίσης, τα κατάλληλα metadata, η σωστή δομή του URL και η χρήση εικόνων με βελτιστοποιημένο μέγεθος συμβάλλουν στην καλύτερη αξιολόγηση από τις μηχανές. Ένα καλοσχεδιασμένο site, λοιπόν, δεν βοηθά μόνο τον χρήστη, αλλά και τη βελτίωση της προβολής της επιχείρησης στο διαδίκτυο, φέρνοντας περισσότερο οργανικό traffic.

«Ο σχεδιασμός δεν είναι μόνο αυτό που φαίνεται και νιώθεις. Σχεδιασμός είναι το πώς λειτουργεί.» – Steve Jobs

Μείωση του Bounce Rate

Το bounce rate αντιπροσωπεύει το ποσοστό των χρηστών που εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα χωρίς να αλληλεπιδράσουν με οποιοδήποτε από τα στοιχεία της. Ένας από τους βασικούς στόχους ενός καλού σχεδιασμού είναι η δραστική μείωση αυτού του ποσοστού. Όταν το site είναι responsive και όταν οι πληροφορίες που αναζητά ο χρήστης μπορούν να εντοπιστούν εύκολα, αυξάνονται οι πιθανότητες να μείνει και να εξερευνήσει περισσότερο. Επιπλέον, η γρήγορη φόρτωση των σελίδων, τα ευδιάκριτα μενού και τα καλοσχεδιασμένα call-to-action (CTA) ενισχύουν την εμπειρία του χρήστη, κάνοντάς τον να προτιμήσει ένα τέτοιο site έναντι άλλων.

Αύξηση των Conversions

Η εμπειρία χρήστη που προσφέρει ένα καλοσχεδιασμένο site δεν σταματά μόνο στην ευχάριστη περιήγηση, αλλά προχωρά στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης, όπως η δημιουργία conversions. Οι χρήστες ενθαρρύνονται να προχωρήσουν σε δράση όταν οι διαδικασίες είναι ξεκάθαρες και απλοποιημένες. Φόρμες με λίγα πεδία, εύκολη διαδικασία πληρωμής και σαφή κουμπιά για call-to-action είναι μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά που καθιστούν το ταξίδι του χρήστη πιο ομαλό. Έτσι, αυξάνονται οι πιθανότητες για conversions, που αποτελούν από τους βασικότερους δείκτες απόδοσης για κάθε site.

Βελτίωση SEO (Search Engine Optimization)

Το Search Engine Optimization (SEO), δηλαδή η βελτιστοποίηση τις για μηχανές αναζήτησης είναι άμεσα συνδεδεμένη με το σχεδιασμό ενός site. Μια ιστοσελίδα που φορτώνει γρήγορα, είναι mobile-friendly και προσφέρει ευχάριστη εμπειρία χρήστη έχει καλύτερες πιθανότητες να καταταγεί ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και άλλων μηχανών. Επίσης, τα κατάλληλα metadata, η σωστή δομή του URL και η χρήση εικόνων με βελτιστοποιημένο μέγεθος συμβάλλουν στην καλύτερη αξιολόγηση από τις μηχανές. Ένα καλοσχεδιασμένο site, λοιπόν, δεν βοηθά μόνο τον χρήστη, αλλά και τη βελτίωση της προβολής της επιχείρησης στο διαδίκτυο, φέρνοντας περισσότερο οργανικό traffic.


Πολύτιμα Δεδομένα και Analytics

Ένα σωστά δομημένο site προσφέρει τη δυνατότητα ενσωμάτωσης προηγμένων εργαλείων ανάλυσης, όπως το Google Analytics, που βοηθούν στην κατανόηση της συμπεριφοράς των χρηστών. Τα δεδομένα που συλλέγονται δείχνουν πόσο χρόνο ξοδεύουν οι επισκέπτες σε κάθε σελίδα, ποιες είναι οι σελίδες με τις περισσότερες επισκέψεις και ποια σημεία του site παρουσιάζουν αδυναμίες. Αυτές οι πληροφορίες είναι ανεκτίμητες, καθώς επιτρέπουν την λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη και την αύξηση της απόδοσης του site. 

Επομένως, ένα καλοσχεδιασμένο site δεν είναι απλώς η βιτρίνα της επιχείρησης, αλλά  ένα ισχυρό εργαλείο που συνδυάζει λειτουργικότητα, αισθητική και στρατηγική, για να εξυπηρετήσει τόσο τους χρήστες όσο και τους στόχους της. Έτσι, με τα σωστά χαρακτηριστικά και τις κατάλληλες βελτιώσεις, είναι εφικτή η δημιουργία μιας ιστοσελίδας που όχι μόνο προσελκύει επισκέπτες, αλλά τους μετατρέπει σε πιστούς πελάτες.

data analysis from website

Data analysis graphic

Συχνές Ερωτήσεις για Web Design

Το site είναι η βιτρίνα σου στο διαδίκτυο! Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος
για να παρουσιάσεις την εταιρεία σου, από ένα όμορφο και λειτουργικό website. Για περισσότερες πληροφορίες ή για να λάβετε προσφορά για το δικό σας project, επικοινωνήστε μαζί μας ή καλέστε μας στο 2114442300!

Πόσο κοστίζει το Web Design; (Πακέτα & Προσφορές)

Το κόστος του web design ποικίλλει ανάλογα με τη φύση και την πολυπλοκότητα του έργου. Για μια απλή ιστοσελίδα με με έτοιμο Template, το κόστος ξεκινά από 450€, ενώ για πιο σύνθετες εφαρμογές ή ιστοσελίδες με custom design το κόστος ξεκινάει από τα 2.300€ και πάνω. Υπάρχουν επίσης ειδικά πακέτα για τη σχεδίαση custom ιστοσελίδας βάσει Business και Marketing Plan, καθώς και Growth Hacking.

Πώς σχεδιάζεται ένα Website;

Η διαδικασία ξεκινά με την ανάλυση των αναγκών του πελάτη και την κατανόηση του στόχου της ιστοσελίδας. Ακολουθεί η δημιουργία wireframe για τον καθορισμό της δομής, ενώ στην συνέχεια σχεδιάζεται το UI/UX κομμάτι για να βελτιωθεί η εμπειρία του χρήστη. Στο τελευταίο στάδιο, γίνεται η ανάπτυξη, οι έλεγχοι, οι δοκιμές και το τελικό λανσάρισμα της ιστοσελίδας.

Ποιες είναι οι βασικές διαφορές μεταξύ ενός template και ενός custom web design;

Τα templates αποτελούν έτοιμα σχέδια που απλά προσαρμόζονται με βάση το περιεχόμενο του πελάτη, ενώ το custom design δημιουργείται εξ’ ολοκλήρου από την αρχή, δίνοντας μεγαλύτερη ελευθερία στην εμφάνιση και τη λειτουργικότητα. Ενώ τα templates είναι πιο γρήγορα και οικονομικά, τα custom designs προσφέρουν πλήρη μοναδικότητα και προσαρμογή.

Soeasy website design by WIld Wild Web

Germanos website design by WIld Wild Web

site with WordPress cms

Σωματείο Ερμής website design by WIld Wild Web

Περισσότερα Άρθρα

digital marketing ultimate guide
MARKETING TIPS
Digital Marketing: Ο Απόλυτος Οδηγός
9 Ιανουαρίου, 2025
10 λεπτά
Marketing Ultimate Guide
MARKETING TIPS
Marketing: Τι είναι και γιατί είναι σημαντικό;
7 Ιανουαρίου, 2025
10 λεπτά